Showing posts with label שירים. Show all posts
Showing posts with label שירים. Show all posts

Thursday, August 9, 2007

אין סודות באור

בבוקר נחשפים סודות
שלא ראית תחת מעטה הקטיפה המלטף
של אורות הלילה וצלליו.
דלת צהובה במעמקי הבית,
פחאדום מאחוריה,
החפזון והשטן ששוב מֵגַחצחֵק בפניך
ריח מין והמיית יונים וחדר ריק.

(8/8/07)
***

בצללים של הלילה מסתתרות התמונות
חשיפה ארוכה מאפשרת לראות
זוג דתיים נוגע, צלם אינטימיות בחושך
צלם זונה על הכביש, שיכורה מגורל
צלם בפאב חצי-מואר אנשים יפים
בחורות עם מחשוף, ברמנית עם עיניים עצובות
לקוחות וותיקים על הבר נועצים שיניים בגרונה
מגרשי חניה ריקים, תנועה מהירה כפחד,
עצירה חדה ככאב,
ריקוּת כמו חצי כוס
גשרים מעל נחל שהיה
פעם כביש.

אני ממהר לכתוב
וממהר לשכוח.

***

צלם אותם, צלם
צלם לאור נרות
צלם את האמת שמתחת לדמעות

השוטפות את העיניים במלח מטהר
כך הצללים משתקפים רכים יותר

(9/8/07)
י

Sunday, July 15, 2007

שלושה שירים


***

למה לקרוא שירים אם אפשר
לכתוב אותם? לא צריך לבחור
מבין הספרים הרבים או כתבי העת
הנמכרים בחנויות הירקות לפי משקל.
אין צורך לדפדף או לעיין או להעמיק
בטקסט, בשורות השבורות,
עםניקוד בליניקוד בחריזה או
ללא.
לא צריך חיבור מהיר לאינטרנט
הפורה בשירה כל-כך עד שנדמה לעיתים
שרבה היא אפילו מהפורנו.

צריך רק דף ועט
או עיפרון וקיר
או
טוש עבה ותחנת אוטובוס.


***

צ'יקי 2 / שתיקת הברווז 2

לפעמים נדמה לי שבכל מקום אני רואה את
צ'יקי. על ספסל בשדרות רוטשילד, או במנזר
ולפעמים סתם כך בקינג ג'ורג'.
בראשי מתפזמות מילים לשירים של פינגפונג
או קנאק/פופ.
יום אחד
ארצה לשבת ולשוחח עמו בנחת על פוליטיקה ועל
שירה עברית צעירה ודעתנית, להיות
שנון ורבמילים והמון בלונדיניות מהממות
יפלו לרגלי.

לפעמים אני כל כך מתגעגע לדודו גבע.


***

מה זה השטויות האלה,
אני אומר,
הכל שטויות.

יש כאן המון צבעים ושרפרף קטן,
מוזיקה צוענית וריח של ים.
מעניין מה יש במגרות, ומי
יבוא לבקר. צריך
להתקין
מדפים.

בורא עולם במילים, דמיון והזיה

תנועה וחניה, הדרך סגורה לרגל שיפוצים.
סטודנטיות לקולנוע דנות בחדר השני במטרה
הנראטיבית, בדירה התל אביבית,
ביצירה הצעירה וביציאה לדרך השלום.



י

נכתב 15/7/07