Tuesday, November 6, 2007

עוקד והנעקד והמזבח

שתים עשרה שנים בדיוק אחרי שלא עצר ולא היסס ולא ריחם, הניף את המאכלת וקטל את ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, עוקד הרוצח את בנו האומלל למזבח ההיסטוריה, ובנוסף לנסיבות מטיל עליו שם רווי משמעות מצמררת. שמו של ינון אליה שלום עמיר נלקח מהפיוט "עת שערי רצון" מאת ר' יהודה בן שמואל עבאס המושר בקרב עדות המזרח בראש השנה, והמתאר את עקדת יצחק. זהו הבית האחרון בפיוט:

לִבְרִיתְךָ שׁוֹכֵן זְבוּל וּשְׁבֻעָה
זָכְרָה לְעֵדָה סוֹעֲרָה וּנְגוּעָה
וּשְׁמַע תְּקִיעָה תּוֹקְעָה וּתְרוּעָה
וֶאֱמֹר לְצִיּוֹן בָּא זְמַן הַיְשׁוּעָה
יִנּוֹן וְאֵלִיָּה אֲנִי שׁוֹלֵחַ
עוֹקֵד וְהַנֶּעְקָד וְהַמִּזְבֵּחַ

הבחירה בשם ינון אליה היא צעקה משיחית הנשמעת מבעד לחומות המאובטחות של כלא רימונים ומהדהדת על גבעות השומרון בלבותיהם של אלו המבינים את משמעותה הסהרורית.

השם שלום, אגב, הוא על שם אבי-סבו של הילד, ולא קריצה לשמאל. הרוצח לא משחק משחקים, הוא מנצל את הזכויות שאנחנו מרצוננו הטוב בחרנו לתת לו על מנת להמשיך ולהפיץ ברבים את אמונתו השטנית. בליבו אין אף לא טיפת חרטה, אלא גאווה גדולה על שבמעשהו "גאל והושיע את עם ישראל" - לתפיסתו המעותת.

הנבלה שרצח את יצחק רבין ז"ל אינו אסיר שיקומי, ולא יחזור למוטב. אין סיבה שיקבל חנינה, אין סיבה שעונשו יוקל, ואין סיבה שכל זכויותיו יכובדו: בדיוק כפי שנשללה ממנו הזכות לחופש תנועה, לחופש עיסוק וכדומה, כך לא היתה סיבה לאפשר לו להתחתן ולהוליד ילד אומלל, קהה שיניים. הדברים צריכים להאמר בצורה הברורה ביותר; רק לחץ ציבורי מאסיבי של הרוב הדומם ימנע את הצלחת הקמפיין הימני-קיצוני הקורא להקלות בעונשו ולשחרורו של רוצח רוה"מ.

***
עדכון 6/11: ראו את זה לדוגמא.
י

No comments: